Sunday, January 23, 2011

Zovšeobecňovanie



Dnes sa boyfriend vrátil z rodinnej návštevy. Bol sám, lebo ja som pilne makala na 'horskej chate'. Keď ju dokončím, hodím tu nejaké fotky.

Ale nie o tom som chcela. Baví ma, akí sú Angličania úctiví a ako si okolo nás dávajú pozor na jazyk. Otázky ohľadom Slovenska si pravdepodobne trikrát premyslia, kým ich vyslovia. Niektorí sú už nacvičení, že na spojenie 'východná Európa' som alergická, keďže z ich úst to znie viac ako nadávka než geografická poloha.
Už som si zvykla a veci beriem s rezervou. V začiatkoch som bývala háklivá a hneď som sa horlivo pustila do vysvetľovania typu: áno, máme internet a NIE, my v žiadnom prípade nie sme bývalá republika z CCCP. Teoreticky.

Tak, ako majú predsudky oni, som mávala o Angličanoch aj ja. Napríklad taký úplne základný ako národné jedlo=fish&chips. Potom som otvorila oči aj uši a môj záujem stále narastá. Viem o nich kopec vecí. Predsudky padli.

Preto ma dnes pobavilo, keď sa boyfriend vrátil domov a len tak vletku spomenul ako sa všetci zúčastnení zhodli na tom, aká je poľská kuchyňa nudná. Že samá polievka a omáčka. Žasnem. Si to viete predstaviť? Národ, ktorého kuchyňu považuje polka sveta za nejedlú považuje inú kuchyňu za nechutnú. Poliaci si s úplne najväčšou pravdepodobnosťou myslia to isté o anglickej strave.
Boyfriend zamrmlal niečo o generalizovaní a tak a na tému už určite ako správny chlap zabudol. Len ja tu sedím 3 hodiny po a stále mi to vŕta v hlave. Rozmýšľam, či by padla taká téma, keby som šla na rodinné stretko aj ja? Alebo by boli zase tak správne slušne anglickí?

A čo boyfriend? Všetky tie slovenské jedlá, čo som mu za 3 roky povyvárala? Jedol ich len zo slušnosti? Tiež si myslí, že je to len samá omáčka a polievka? Hádam som ho už dostatočne prevychovala a hovorí mi,(väčšinou) čo si myslí. Teda dúfam. Bola ho totiž veľká drina prinútiť hovoriť mi veci, ktoré nie sú pre mňa príjemné. Ešte väčšia drina bude naučiť ho povedať svoj názor pred skupinou ľudí. Toto je nadľudská úloha a možno si ju dám za predsavzatie. Nie však za 1 rok. On je veľmi tvrdý oriešok. Angličan.


1 comment:

KS said...

Och, ja sa ešte stále neviem rozhodnúť, či mi záleží alebo nie na tom, že ma na západe poikladajú za východnú Európu...
Ale jedno ma sere: keď mi niekto vysvetľuje, ako sa splachuje záchod a púšťa sprcha! (Francúzska realita.)