Monday, June 27, 2011

Zrelá na psychiatriu


Lietanie nepatrí medzi moje obľúbené činnosti. To už viem dávno. Hoci, keď som lietala častejšie, zvykla som si, dokonca som si niektoré lety aj užila.
Preto ma zaskočilo, čo sa so mnou začalo diať po kúpení letenky domov. Namiesto radosti z 10 dní dovolenky sa moje nálady zvrtli úplne iným, nečakaným smerom.
Začalo to nevinne. Po buknutí letenky som videla asi 3 filmy, ktorých súčasťou boli buď pády lietadla, alebo aspoň poriadne turbulencie. Boli to len krátke scény, takže podľa recenzie na film sa nedalo určiť, že tam budú padať nejaké lietadlá. A tu sa už začali vynárať paranoidné predstavy.
Potom do toho zadrbala matka, ktorá mala cestovať do UK tým istým lietadlom, ktorým ja priletím. Ryanair to tak robí: priletí, natankuje,odletí.
Lenže jej nechcelo prijať platby z dvoch rôznych kariet, takže si nakoniec zabukovala let na 7-meho. Pochybnosti sa zväčšili. Dala som si v svojej pomýlenej hlave dohromady, že sú to znamenia. Spolu s tým havarovaným lietadlom v Rusku minulý týždeň.

Začalo sa to zhoršovať a nikomu som sa s tým veľmi nezdôverovala v tých chvíľach, lebo som mala pocit, že ak to vyslovím, tak sa to stane. Držala som to v sebe, pokoj som mala, len keď som spala. Aj to môj spánok za posledné dva týždne nie je ktovieaký. Budím sa v noci a rozmýšľam. Snažím sa priviesť na rozum racionálne myšlienky. Presviedčam sa, že je to len moja bujná fantázia. Že žiadne znamenia neexistujú.
Mám cestovať sama po viac ako dvoch rokoch. Boyfriend so mnou tentokrát neide. Tam vidím príčinu všetkého strachu.

Za posledný týždeň sa moje stavy tak zhoršili, že sa to už nedalo vydržať. Ja neviem so sebou existovať a boyfriend ma už nezvládal. Záchvaty plaču, nechcela som, aby sa ma čo i len dotkol. Ležala som na posteli, revala, ale naozaj revala, s pazvukmi, so všetkým, zo zúfalstva. Kričala som Why am I feeling like this? Why?
Ale odpoveď neprichádzala. Po záchvate som sa ukľudnila a potlačila čierne myšlienky na pár dní. Nepomohli ani ukľudňujúce slová od Girl alebo iných kamarátov. Začalo sa to zhoršovať.

Včera večer som dosiahla asi vrchol. Na StumbleUpon mi vyhodilo stránku: How to survive plane crash! Vyvedená z miery. Zase. Pripadala som si ako psychicky narušená osoba. Ležala som v posteli, revala a mrmlala: I don't want to go. Dookola ako pokazená platňa. Určite som vyzerala ako typický príklad z cvokárne.
Vtedy sa boyfriend už naštval a začal hľadať po internete informácie. Potrebujem lieky. Našiel diskusie ľudí s podobnými pocitmi. Diagnóza: Panic Attack.
Návšteva lekára, ktorý mi to len potvrdil a predpísal lieky na upokojenie. Propranolol. Na teraz. Ak nepomôže, pred odletom ma čaká Valium.
Tento týždeň sa bude vliecť ako sopel. Napriek tomu, že mám práce vyše hlavy. Nedokáže ma rozveseliť ani fakt, že v nedeľu ideme na koncert Foo Fighters. A to je už čo povedať. Lebo vidieť Davea Grohla naživo by za normálnych okolností znamenal nefalšovaný orgazmus.

Takto som si výlet domov teda nepredstavovala. Myslite na mňa, prosím.

6 comments:

dreamworld girl said...

Kks az tak? Dúfam že priletis a všetko budeš mat v pazi, aspoň bude nonstop žúrka :), drž sa

wicked lady said...

nebooooj! ryan je sice na kokot, ale ja hovorim ze zle veci sa nestavaju mne ani ludom ktorych poznam. rakoviny, pady lietadla a aids maju ludia v telke. ne my! a mysli ze blogove stretko! =)

KS said...

Nič sa neboj, rizikovosť lietania je štatisticky oveľa nižšia než rizikovosť cestovania autom / autobusom - proste po ceste. Lietadlá padajú strašne zriedka a aj keby ste mali nejakú poruchu, vzhľadom na prísne opatrenia a kontroly, ktoré sa robia pred každým odletom, je nepravdepodobné, že by to bolo niečo závažné. Neboj nič, ja lietam každý mesiac a tiež sa občas bojím, ale aj keď som mala stavy a všade som videla zlé znamenia, nikdy sa nič nestalo...
Držím palce!

Mr.S said...

Ja som síce ešte neletela vôbec a ani nemám pocit že by som z toho mala nejaký strach ale stavím sa že keby islo do tuheho tak začnem panikáriť veľmi obdobne:)) Je fajn že máš tie lieky(Ak pomahaju) a rozhodne sa snaž vypudit to z hlavy a nezhmotnovat si to..... lebo to si takými myslienkami fakt realne privolávaš.....Držím palce!!!

A inak brutálne totálne najviac na svete zavidim to Foo fighters... to je jeden z mojich životných snov, vidiet Davea Grohla:))To už ťa snad prejde keď ho uvidís, lebo to bude stipercentný orgazmus! :D Pozdravuj ho odomna:D

wicked lady said...

ja vidim na dashboarde ze mas novy clanok a ked sem kliknem tak tu neniiii a vraj je tam uz dva dni (tvrdi blogger) precooooooooo.
Inak domov si doletela v pohode?
velmi s ami pacilo nase ministretko! =)

KS said...

A jak sa ti teda letelo? Som ocakavala nejake dramaticke vyvrcholenie a nic...ts!
To Rumunsko nasiel drahy, cez google...hladali sme nejake vykopavky a toto bolo najlacnejsie. Asi zadaj volunteer excavation alebo take daco...:-) Inak maju web, ze, pockaj, ja to najdem...
http://www.archaeotek.org/