Tuesday, January 18, 2011

Pozerala som Golden Globe Awards 2011


Ak ste nevideli, kuknite si aspoň Rickyho Gervaisa tu. Ricky ma totiž dnes inšpiroval. Tak som sa váľala z jeho vtipov, (ktoré ináč mrazili ksichty všetkým holým vúdskym hviezdam - no len sa neposerte, peroxidy a botoxy), že som si musela stiahnuť celé odovzdávanie cien.


A potom už myšlienky lietali samé.
Najprv som chcela písať po anglicky, ale klasicky som sa na to vysrala. Tak aspoň v slovenčine.

Ako viete, že v Británii žijete už pridlho:

1. Poznáte minimálne troch stand-up komikov a dokonca máte medzi nimi svojho obľúbenca
2. Používate slovičko "bloody" viac ako "fuck"
3. Mince meat nemusí striktne byť mäso
4. Keď vám kolegyňa namiesto kávy s mliekom pripraví čaj s mliekom, nevraštíte nosom z hnusu a s kľudom ho vypijete
5. Prestanete si dávať pozor pri používaní does, do, doesn't a don't, pretože to tu aj tak nikto okrem kráľovnej gramaticky správne nepoužíva
6. automaticky všade píšete tlačeným písmom, lebo angličania nerozumejú vášmu písanému slovenskému krasopisu a označujú ho za najhoršie ručné písmo, aké kedy videli!
7. Používate slovíčko INIT bez znechutenia (isn't it)
8. kolegove čipsy v bagete na obed vám už nezdvíhajú ľavé obočie
9. application form preložíte do slovenčiny ako aplikačná forma
10. Konverzáciu s agentom, ktorého počujete prvýkrát v živote na druhej strane telefónu, bez problémov začnete s afektovaným úsmevom a poviete: Hi, XYZ, how are you?
11. Uvedomíte si, že cesta vlakom v piatok poobede sa veľmi podobá cestovaniu pred sviatkami Rýchlikom Kysak - smer východ. Len vás stojí desaťkrát viac.
12. Viete, že Fish&Chips NIE JE anglickým národným jedlom.
13. Viete, čo znamená Nemi v free-novinách Metro
14. Keď prídete na Slovensko a čakáte na zastávke na autobus smer Bratislavský hrad, nechápete, prečo všetky busy prichádzajú smerom OD hradu.
15. Keď sa už ani nepozastavíte nad Goťákom v 20 centimetrových platformách s démonickým make-upom na ksichte, fialovými vlasmi a plášti ala Matrix za bieleho dňa v centre mesta.
16. Keď si v peňaženke nájdete minimálne 10 klubových kariet - od Tesca po HMV
17. Viete kto, alebo lepšie čo je CHAV
18. Keď sa váš obdiv voči kráľovskej rodine zmenil na nenávisť. Koho asi kŕmia moje dane?
19. Ak pri vychádzaní z autobusu celkom prirodzene natrčíte hlavu smerom k šoférovi a poviete Ta alebo Thanks.
20. Keď viete, čo je Coronation Street
21. Keď vám QWERTY na klávesnici prídu úplne normálne a rozčuľuje vás písanie s dĺžňami a mäkčeňami
22. Keď prestanete blokovať kamarátovi, čo sa ponúkol, že vás odvezie domov, predné dvere pre šoféra, lebo si myslíte, že je tam sedadlo spolujazdca. (Hej, stalo sa mi asi miliónkrát)



A ešte by som našla ďalších 20 dôvodov, len si ich predsa musím nechať do ďalšieho článku a hádam tých 52 článkov pred 31. januárom predsa len dám. ;)

5 comments:

wicked lady said...

heh, niektore body mi sice usli, application form by som s mojou nedostatocnou anglinou prelozila rovnako (aj ked by som si bola sita ze to je zle...ale to sa stava ludom ktori hovoria dvojjazycne, vies, ja napriklad zavadzam niektore gramaticke formy z nemciny aj do slovenciny a tvrdim ze to je tak spravne a ludia co ich doucujem na mna kukaju ze ne, NE to sa urcite nemoze takto povedat :D), fish and chips ma prekvapilo (ale mozem ja za to, ked to bolo v kazdej ucebnici?? tvoria nam mylne predstavy). aha a caj s mliekom sice doma nepijem, ale to mi uz prestalo vadit tiez :D
btw rychlik kysak :DDD no, chvalabohu ze byvam tu a nemusim nikam cestovat. a inak oni zanevreli na fuck? no teeeda....
btw to init, akoze toto sa mi onehdy snazil vysvetlit ten moj anglicky frajer, ze to hovoria na konci vety ale ze to vlastne nic neznamena (jeho slova) a vobec som nepochopila. az raz mi samej doslo (asi z nejakeho filmu) co to vlastne je a keby mi ten trulo rovno povedal ze isn´t it, tak by som nad tym nemusela rozmyslat vda roky :DDD

wicked lady said...

jezisi, napisala som sloh. no idem sa radsej ucit. heh...zdravim anglicku rodinu a posielam pusu na ine lesne plody!

dreamworld girl said...

najs :) mozem pokojne vycestovat :)

Triss said...

Jaj, uplne vtipne, som sa smiala. A co je potom narodne jedlo, ked to nie je fish and chips?
Kolko rokov si uz vlastne v Anglicku?
A to s tym do a doesnt ma fakt serie, ze im je to jedno, lebo u nas sa to povazuje za najtrapnejsiu chybu, ktoru mozes urobit. A pritom uz aj Kurtovi Cobainovi bolo jasne, ze na tom az natolko nezalezi...

Vodnárka said...

Wicked: Si ma zabila s tym INIT. :D
Girl: To som ti akoze posluzila ako prirucka, ci co?
Triss: narodne jedlo by som opisala asi ako zemiakova kasa so zeleninovou kasou - mrkva,kalerab, yorkshire pudding, gravy a bravcove alebo hovadzie steaky. Mnam. Sliny mi tecu.
A do a does - netrap sa. Mne to trvalo roky, kym som sa prestala opravovat po kazdej vete a potom som zistila, ze som vobec nemusela. :D