Wednesday, December 22, 2010

Prazdniny namiesto dovolenky


 Zacali mi skolske prazdniny. Pred 5 rokmi by mi ani nenapadlo, ze este tuto vetu niekedy v zivote vyslovim. Aj by som si ich poriadne uzila, keby som ako na potvoru (zase) neochorela. Klasika. Ale je to klasika este len v ramci poslednych troch mesiacov. Kedze odkedy som prisla do Anglicka (cca 3 roky) some nebola ani raz chora, co som brala ako vitanu zmenu. To bolo asi vlhkostou. Rozumej, ked na vas voda zhora leje 3 roky vkuse, organizmus sa podda. No ale len co som nastupila na skolu, vychytala som vsetky bakterie ako majster Halak. A odvtedy sa to so mnou vezie. Samozrejme tomu napomaha aj moja zivnost, ktora sa mi rozrastla o tlmocenie u lekarov. Takze si pekne sedim v cakarnach kazdy den s pacientmi a nasavam este viac bakterii. Uz som sa objednala na protichripkovu vakcinu.

Takze teraz si tu pekne lezkam vo vypotenych perinach s notebucikom na kolenach, ktory nema nainstalovanu slovensku klavesnicu. A kedze si tie prazdniny chcem aspon trosicku uzit, vedla mna sa na nocnom stoliku hrdi kakavko a chlebik s masielkom (normalnym brutalne kaloricky zivocisnym) a s cucoriedkovo-cernicovo-malinovym dzemom. Mnamky. Chlebik nie je krasny slovensky vonavucky. Je len krasne uhladne stvorcovo nemecky, co mi momentalne staci k nirvane.

Mala som naplanovane strikovanie, ale kedze som musela chodit cely tyzden do prace (ta prazdniny nema), vacsinou som rovno odkvacla do postele a ihlice lezia smutne vedla postele. Ale uz sa nemozem dockat ako si zajtra dokoncim svoju prvu ozajstnu kraaaasnu ciapku. Usiska su uz ustrikovane, len dorobit zvysok, co je malina. Normalne som sa zacala zamyslat nad tym, urobit si strikovaci blog. Ako som sa tak prehrabavala internetom a hladala navody a videa, nasla som jednu velikansku dieru. Video navody na strikovanie v slovencine na internete NEEXISTUJU! Ja sa ucim podla anglickych, co zaberie niekedy dost casu, kedze anglicania maju iny strikovaci styl ako ten nas kontinentalny. Nit si natahuju pravou rukou, nie lavou. Furt vsetko naopak. Furt musia byt lietadla. Ale inac je vsetko rovnake, akurat, ze som sa musela naucit strikovacie slovicka. Preto ma tak napadlo, ze preco by som to neulahcila strikovania chtivym mladym devam na Slovensku? A mozno by to bolo totalne foooo pa, lebo strikovania chtive a este k tomu v kombinacii so slovom mlade devy na Slovensku nie su.
Za pokus vsak nic nedam. Hacik je v tom, ze je to zase jedna z veci, ktoru by som zacala a nikdy nedokoncila. Ved len jeden jediny zavazok mam pred 30-kou a to napisat 52 clankov. Bohuzial sa mi ich nahromadilo tolko, ze budem musiet teraz pisat kazdy den, aby som to ako tak stihla. Taka som ja. Zacnem a zabudnem, alebo nie je cas, co nie je nikdy a tak.
Ach jaj. Ma teraz napadlo, ze zavidim ludom, ktori od svojich 10 rokov vedia, cim budu alebo by chceli v zivote byt. Ked sa pani ucitelka v skole pyta: a cim by si chcela byt ty Marienka a Marienka povie, chcela by som byt upratovackou a o 10 rokov hupsa, Marienka sa zvrta ako diva s metlou a je to jej celozivotny sen. Po 30 rokoch dostane Diplom za prikladnu zamestnankynu a odvtedy je zaveseny na cestnom mieste v obyvacke. Hned nad sedackou. Zavidim. Ja nebudem vediet nikdy, co ma naplna. Asi. Teda ak to neviem teraz, mesiac pred tridsiatkou, budem to niekedy vediet? Viete vy, co vas naplna a co chcete robit cely zivot? Namet k diskusii. Napiste mi, zaujima ma to.

Zase som raz natarala sprostosti. Ja neviem pisat celistve myslienky. Moj mozog pracuje nekontrolovatelne rychlo. Odpustte.


3 comments:

sim said...

vtedy si si to nepomyslela,teraz áno! :) :)

dreamworld girl said...

no mica, ono je to s tym naplnanim tak, ze nas vodnarov naplna strasne vela veci naraz a zaroven nic...

takze myslim ze je tazke hladat to co ta naplna, skus to skor tak ze najdi co ta uzivi, a potom hladaj volny cas na hobby... tak to robim ja a zatial sa mi dari,

a to co ma naozaj bavi, co som vystudovala pracne, to ma teraz neuzivi, takze to visi v skrini pri diplome, a caka na svoj okamih, a obcas ked je cas, tak sa tomu venujem aspon medzi friends :), ani prachy za to neberiem :))), aby to bolo take naozaj ze nepracujem, len to robim lebo ma to bavi, chapes...

a milujem ta, nezabudaj na to :)

wicked lady said...

jasne ze neviem co by som v zivote chcela a to ani nejsom vodnar. no. vzdy chcem to co nemam a potom to uz ani nechcem a tak dokola a teraz som presvedcena ze jedine co ma vytrhne z biedy je odstahovat sa niekam daleko, do cudzej krajiny. presne to si mysli, ale uvidime jak budem nariekat v inej krajine ze co som to...
inak som ti este chcela napisat (lutostivym hlasom) ze: ty moje chudiatko! (mne to vzdy chantal hovori ked som chora a naposledy som strasne celu noc kaslala a ona zrazu o druhej rano toto zadrela, no tak som chytila hovadsky zachvat smiechu a este aj dalsi kasla :D)
rockok je na safku, ani ne uz tak novy, asi rok-dva to tam funguje? no skor asi menej ako dva roky, vlastni to razov syn a su tam ceny jak toto...vlastne maju tam dost drahy a kvalitny chlast. ale my sme sa vynasli a pijeme gibson´s gin za 1,60. ale mozno by som mala chodit do drahsich podnikov a potom by som si nemohla tolko dovolita a neozrala by som sa jak rus :D