Tuesday, February 15, 2011

Nie je všetko tak ako to na prvý pohľad vyzerá

To je on. A contraceptive coil. Alebo antikoncepcia.

Dnes som preložila pri preklade u lekára vagínu ako pišulu. Ide mi, že? No ale tak sa zase nemusíme tváriť vždy vážne a trochu úsmevu na tvári ľuďom nezaskočí.
Ináč, neviem, či som vám spomínala (idem si trochu vylepšiť karmu), že tu väčšinou chodievam tlmočiť pri vkladaní maternicovej antikoncepcie, ktorá funguje od 5 do 10 rokov.(Nie som si istá správnym slovenským výrazom) Áno, som prítomná počas procesu aplikácie. Síce vykrikujem preklady len spoza plachty, aj tak je to niekedy nepríjemné. Pre mňa. Lebo ja som také tintítko. Odpadnem pri pohľade na injekciu, či krv.  Dnes to bolo zaujímavé oveľa viac, lebo tá plachta bola vlastne plachty dve a v strede sa tak krásne oddeľovali, že som videla až do... Stredozeme. Takže pekne pohľad do zeme a snažiť sa vymazať ten 'obraz' z hlavy.

Ale aby mi neutiekla pointa ako vždy, keď rozmýšľam, rozprávam a píšem.. Antikoncepcia je tu zadarmo. A vedia tí Angličania, že robia dobre. Nestíhame chodiť prekladať slovenským Rómkam, keďže sa ich toľko hlási na antikoncepciu. A prečo? Nie, neudrel im zrazu na mozog čerstvý Atlantický vzduch. Oni nechcú mať viac detí. Väčšinou sú spokojné s 2-3. Šokuje vás to? Mňa vôbec nie. Keď sa zamyslím nad tým, ako sme si s mojím niekdajším frajerom museli 'dávať pozor' pri každom sexe, lebo ako študenti sme si nemohli dovoliť zaplatiť hoci len obyčajné antikoncepčné tabletky, tak úplne naše Cigánky chápem. Kto si už len môže dovoliť implantát, ktorý na Slovensku stojí (narýchlo som vygooglila) od 6500Sk. Ruku na srdce, môžete si VY dovoliť vycálovať jednorazovo toľko peňazí?
Kebyže bolo naše zdravotníctvo tak vybavené, nie je o čom. Už len to, že budúcim mamičkám sú tu vysvetlené formy antikoncepcie a celková zdravotnícka osveta je tu na nezaplatenie, už to dokazuje, že nie naši Cigáni sú skazení. Skazeným môžme volať len náš celý rozkradnutý a zkorumpovaný slovenský systém. A ten viním z 99% za všetko, čo je na Slovensku dosraté. Aj za zvrátené hodnoty našich (niektorých) Rómov. Lebo to MY sme si ich tak vychovali.



1 comment:

wicked lady said...

to mas tak...ked sme si pisali prvykrat tak bol ohromne mily, vtipny, gentleman a vsecko...taketo veci z neho vypadli az neskor. no, aspon som definitvne vyliecena a trvalo to ovela kratsie ako keby sa uz vobec neozval...vdakabohu =)