Sunday, May 8, 2011

Míňam viac ako stíham zarobiť


A preto! Nepúšťajte ma do kníhkupectiev. Pretože tie sú úplne najhorší vydierači. Ak som vo finančnej "situácii", čo som posledné dva roky furt, v obchode s handrami viem náporu odolať. Nie je tam nič, bez čoho by som neprežila.
ALE! V kníhkupectve, to je iné. Knihy totiž prospievajú môjmu intelektuálnemu rastu a všeobecnému prehľadu, čiže sa im neviem brániť. Sú pre moje duševné dobro. Ok, handry sú tiež, ale to je len chvíľkový pocit.
Avšak keď si napríklad knihy začínam ukladať kde tade po stoloch a stoličkách, lebo naša polička už neznesie nápor, je to lepší pocit, ako napchaná skriňa s oblečením, z ktorej používam aj tak len jednu tretinu a zvyšok zíva nudou 2-3 roky.
Tak som sa minulý víkend prepracovala z menšieho mínusu do väčšieho mínusu. Zase raz. Akoby som už nemala asi 30 kníh, ktorých som sa ešte nestihla dotknúť. Lebo som sa za posledný rok musela dotýkať asi 95 kníh o architektúre, betóne, tehlách a prútovkách.Niežeby som sa bránila, to nie. Keby sa súťažilo v návštevnosti univerzitnej knižnice alebo počtu požičaných kníh, pravdepodobne by som vyhrala prvé miesto. Fakt.

Vošli sme len tak nevinne s boyfriendom do HMV (to je poväčšinou hudobný a filmový obchod. Teda CD,DVD a Blueray) kde majú taký malinký priestor vyhradený na knihy. A bohužiaľ, samé klasiky za "no nekúp to" ceny. 4 knihy za 15 libier! No nekúp to! Ja viem, ja viem, čo je 15 libier, keď človek si dá 3 hrušky a 15 eur v prdeli.
No, ale aby som si vyčistila svedomie, poviem vám, čo za knihy to sú a vy ma teda ukľudníte, že je to fantastický výber, bez ktorého by som neprežila koniec sveta. Tak! Poprosím, teraz.

A tu sú tie krasoty:

Jean-Dominique Bauby: The diving bell and the butterfly
Haruki Murakami: Norwegian wood
Mikhail Bulgakov: The Master and Margarita
Isabel Fonseca: Bury me standing

Tá posledná vám možno nehovorí veľa. Je o putovaní a histórii cigánov, takže dúfam, že sa čo to o nich naučím a možno budem viac chápať. Vyzerá veľmi zaujímavo. :)
No ale najprv musím samozrejme dokončiť 100 rokov samoty, ktoré neodporúčam čítať v angličtine, ak nie ste rodený angličan. VEĽMI ťažké. Preto mi aj trvá 100 rokov dokončiť ju.


Sláva knihomoľom! Však Triss? :)




3 comments:

wicked lady said...

ani nehovor...ja ked vlezem do eurobooks za ucelom kupy nejakej knihy do skoly, alebo ucebnice, vzdy s apohrabem medzi anglickymi paperbackmi (ale ked su take pekneee) a nieco si odvlecem v pazuroch. po druhe - neviem odolat ani handra. po tretie - dnes som si dojebala baleriny, ale tak m itreba, ked v nich bicyklujem, ale aj tak su uz minulorocne hach, tak si teraz aspon MUSIM kupit nove a anemusim mat vycitky svedomia... vsak.
inak, vajca zasadne nejebem do kolaca v skrupine, ale zasa, mozno by to bolo chrumkavejsie

KS said...

To o tych cigosoch znie mrte popici, to by som si precitala.
Gratulujem! Tvoj intelekt sa rozrastie do obludnych rozmerov!
Potom napis, ze kam to ti spoluobcania teda dosli. Respektive, odkial, lebo kam dosli, to vidime na Luniku, haha. Uf. Tusim by som sa mala na internete krotit.

dreamworld girl said...

no ja chodim okolo knihkupectiev uz radsej so zavretymi ocami a zakazujem si aj vyklady, lebo nemam co zrat ale na knihu sa vzdy najde...