Thursday, May 19, 2011

Všetko je na kokot, všetko je na piču (venované Wicked)


Pre slabšie žalúdky. Ako ste si stihli všimnúť z názvu, idem nadávať. A veľa. Tak nečítajte, ak sa vám nadávky brydia.Bridia? Mäkké i mi tam nepasuje. Pozn. Ževraj s mäkkým!
Boli ste varovaní. A ešte toto tu ako podmaz ku čítaniu:




Vieš, Wicked, včera mi došiel mail, že ma moja ročníková vedúca navrhla do skupiny troch najlepších študentov ročníka, ktorí by mali organizovať a viesť workshopy na škole, tvoriť, prezentovať a súťažiť. V čom je problém? Že nemôžem. Je to na dva týždne a ja musím robiť, aby som našetrila na školné, byt, stravu, materiál do školy, ktorý nie je najlacnejší a toto všetko musím robiť, aby som vôbec mohla nastúpiť v Septembri do druhého ročníka.

Čiže musím odmietať všetky akcie univerzity, kde by chceli aby som ich prezentovala, všetky spolky a asociácie,  musela som sa vzdať mojej úlohy študentskej reprezentantky, lebo všetko toto sa koná mimo vyučovacieho času, čiže v takzvanom voľnom čase, ktorý ja samozrejme nemám voľný, lebo čo? Makám ako fretka, aby som na to vyučovanie mohla chodiť.
Nie, neoplakávala som sa preto, lebo som na také odjeby zvyknutá celý môj život. Ale už, kurva, stačilo, nie? Nie som ťažný kôň. Celý učiteľský personál o mne vie, sem-tam utrúsim nejaké info, nechcem byť otravná. Veď neidem ani na 50 percent v škole a patrím k najlepšej špičke, ale každý učiteľ to má hlboko v piči a ich pochopenie končí v súcitnom prikyvovaní hlavami. Nech si strčia tie ich súcitné falošné ksichty do riti. Z toho sa ja nenažerem.

Šak čo, že som najlepšia do piče,ne? Môžem byť aj druhý Einstein a mať IQ200, nemám peňáááááze a to je len môj skurvený problém ako celý môj skurvený život. Ide mi to už na nervy.
Nemôžem ani len pomyslieť na Erasmus, lebo aj vtedy by som musela platiť školné a musím si naň zarobiť. A ja si zarábam "v behu". Veď už kurva nie som najmladšia, tak na part-time nepôjdem, šak to by som skorej do dôchodku išla, kým by som to dokončila. A vieš, Wicked, kde sa chodí z nášho odboru na Erasmus? Do Austrálie! Ha. Ja tam môžem ísť tak akurát prstom na mape.
Nemôžem ísť ani v lete do Číny na mesačnú stáž, ktorú organizuje škola, lebo to tiež stojí peniaze a mesiac by som nemohla chodiť do práce.  Nemôžem ísť na ročný pobyt do Číny zberať prax, lebo by som nenašetrila na posledný ročník. A na ten musím mať kurva veľa peňazí, lebo tam nebude času utekať z prednášky do práce a opačne. Tam to musí už byť 100 percetná sústredenosť len a len na školu.
Už ma serie tá anglická predstieraná "slušnosť a úprimný záujem", aj tak sa stará každý len sám o seba a nikto ti nepodá ani necht, nieto prst.
Je mi na GRC z tohto skurveného kapitalizmu. Jebať!

Aj keď zistia, že má niekto talent, nepomôžu. Nemám totiž na nič nárok. Prospechové štipko? Nedajte sa vysmiať, to je tak na dva mesiace nájmu. Ja potrebujem pôžičku, ktorú mi nik nedá. Ani pôžičkový fond, ani žiadna banka, ani charita.
Chce sa mi revať. Teraz, keď by som naozaj robila všetko, čo škola ponúka, keď to naozaj veľmi chcem. Nemôžem. Lebo som aj tak nikto.
Prepáčte, musím sa chvíľu topiť v slziach sebaľútosti, lebo už, kurva, nevládzem. Mám pocit, že celý môj život je svet proti mne. Nič nevychádza tak, ako by som chcela, aj keď sa snažím. Stále dostanem odniekiaľ dýku do chrbta.
Chcela som ísť dnes na výstavu, ale idem sa zahrabať do perín a vyrevať sa.

Jebať celé Anglicko, aj tak tu majú len 2 ročné obdobia. Skurvenú zimu a dážď.

6 comments:

wicked lady said...

ty moje chudiatko!
ja s tebou sucitim, tiez som mala teraz take pocity, ze cely zivot je skurveny (ale ja ich mam casto a potom si ostatni myslia ze som negativista, ale to nie je oravda, ved nemozme za to ze nase zivoty niekto kurvi!)

inak a ja som si este aj hovorila obcas ze ake to mas dobre ze zijes v anglicku a ze si odisla z tejto diery, ale asi je to vsade rovnake.
podla mna by ti mali dat prospechove stipko. (nedaju? sak aspon daco...ci musis potom ist niekam na dlho a nevyplati sa to?)

alebo pozicku! preco ti nechcu dat pozicku? sak v dnesnej dobe davaju pozicky kadekomu (aspon u nas, ked som robila v banke v archive, citala som tie listy od zakaznikov, ktori pisali veci v zmysle "nevedel som ze ked budem rucitelom, budem musiet aj platit" ...tak ked idioti dostanu, preco normalni ludia ne?)

a nejake socialne stipko by ti tiez mohli dat...

Vodnárka said...

Wicked, keby vsetko bolo take jednoduche ako opisujes... Ale nie je.
Na pozicku nemam narok, lebo uz mam jednu vysoku skolu urobenu. Je jedno,ze na zhnitom Slovensku a je mi na kokot cela ta skola platna vonku vo svete.
V banke ti daju pozicku,len ked prejdes cez kredit check,co znamena pravidelny prijem dlhu dobu a ja som zivnostnik, takze mne to kolise z mesiaca na mesiac a je to aj tak bieda.
Stipko je maximalne 1000 libier,co ma vobec nespasi. A mozem ho dostat asi aj tak az v druhaku alebo tretiaku, nie teraz.
A este v banke nedostanem pozicku,lebo im tu zahranicni vyjebavali s uctami,akoze si zalozili,isli do debetu a odisli domov. Takze je to pre nas zvysnych teraz tazke,lebo maju zvysene kriteria pre mimo UK odpad.

Ta tak.

wicked lady said...

aaale, tak v podstate aj tak sa chcem vystahovat, toto si predstavujem ako svoju prvu skusenost s pobytom v cudzine (no dobre dobre...sice na cudzie naklady, ale tak niekde treba zacat :D )
btw, neidim tu moj siahodlhy koment co som ti pisala, dostala si ho? ci blogger zasa volaco strajkoval? som ti ucast vyjadrila a tak...

wicked lady said...

aha uz tu je ten koment...hajzel =)
ja len ze som si zmenila URL, lebo ta stara sa mi nepacila a zistila som ze sa teda nikto nevie dostat na moj velevtipny blog...no tak ti pisem aj novu =)

http://sick-things-by-wicked.blogspot.com/

Mr.S said...

tak kukám že asi všade vo svete je nejaký zlý, sikovným neprajný vzduch... aj ja mam teraz krušné chvíle... všetko čo som chcela vybojovat vo svojej malej hrdinskej vojne sa posralo..... nezobrali ma na výšku, zmaturovala som na znamky 1,2 prosim pekne pozor 5 zo svojho materinskeho jazyka.... čiže sa musím trepat do tej hnusnej pakarne este v septembri.... ja by som to aj vsetko prežila, keby mi to nekomplikovalo moje stahovanie do prahy(Teda stahovanie bude, ak sa mi podari zohnat požičku od nejakej zradnej firmy, začo este určite skončim zle, aby som mala aspon na cestu a mesiac existencie tam)ale neviem ako si tam zozeniem normalnu robotu bez maturitneho vysvedcenia, plus som dostala ponuku vykaslat sa na prahu a ist do novembra robit chůvu do usa, ale je to do novembra čo značne nepripusta moj septembrový zažitok.... mno proste cele je to ako hovori pesnička v uvode aj nazov blogu totalne na piču.... treba sa asi fakt odstahovat do lesa, z celej tejto na hlavu postavenej civilizacie.... každopadne aby som nebola za sebestrednu kurvu, tak ti strašne držím palce aby sa aspon niečo zo všetkých týchto na piču vecí obratilo na lepšie a aby si mohla svoju šikovnost poriadne využit.... lebo ked už nejsi na tomto skurvenom slovensku tak by to malo ist lavou zadnou... tak to ma kurnik sopa fungovat nie? :D

Vodnárka said...

Sheenka, drzim palce, nech ti to vyjde. Cokolvek potrebujes. :)
So mnou to je furt tak, uz som si zvykla za tie roky. :(