Monday, February 21, 2011

Adin, dva, tri, čityri, piaď


Išol zajčik paguliať. A potom ešte niečo ako: Ubigajet zajčik môj. :D Očividne som nechodila na ruštinu.

K tomuto 'výkonu' ma inšpirovali dve blogujúce sestry, čo boli v kine na Občanský prúkaz.J
Keď som si pozrela trailer, tak sa mi vyhodilo milión spomienok na detsvo. Síce som nevlastnila taký občiansky preukaz, ale živo si pamätám mamin. Aj policajtov, aj hnedé papierové desaťkoruny.
A to mi pripomína, že som nedávno v poľskom obchode objavila Termix.  Mal dokonca presne takú istú chuť, akú si pamätám z detstva. To bol taký flashback po prvej lyžičke... Síce sa u Poliakov Termix nevolá Termix, ale Jana (wtf), ale to nemení nič na fakte, že mi nenormálne zlepšil náladu. Ja totižto v tomto ohľade vôbec nie som náročná. A keby som nemala bordel v mojich súboroch na počítači, tak by som vám tu aj fotku hodila. Áno, fotila som si Termix. Dobre vidíte, zadrbáva mi.  Pamätám si, že  čokoládový Termix vtedy, keď som bola ešte malá a nevinná, stál 2Kčs a vanilkový 1Kčs. Mlieko stálo tiež korunu a maslo 5Kčs. Pamätám si, že oco stále z rodinného sobotného nákupu dovliekol 5 mliek, 1 maslo a 10 rožkov. Samozrejme aj iné veci, ale tieto tri mi utkveli v pamäti, sama neviem, prečo. 
A keď zatvorím oči, ešte stále si pamätám tú chuť obyčajného rožka priamo z pekárne pomasteného pravým živočíšnym maslom a chuť pravého mlieka v plastovom sáčku. Mňam. Sliny mi tečú.

Od oného objavu v poľskom obchode chodím na Termix stále, keď máme cestu okolo. :) Zaujímavé, aké spomienky vedia vyvolať chuťové kanáliky.

Nelly Furtado mi dnes tiež privodila spomienky, lež na úplne iné desaťročie minulého storočia. :) Enjoy. Milujem túto pesničku. Hlavne tých chlapíkov v sukniach na konci.



4 comments:

Triss said...

Ja som milovala Dolinku (jahodové mlieko) a také ružové jahodové žuvačky.
Panebože, ale za tú Dolinku by som teraz aj vraždila. Bola v takom kockatom kelímku ako kyslá smotana, len mala ružový vrch. Mňam!

KS said...

A tie lízatká karamelové - jedno bolo s obrázkom mačičky a jedno s kravou a na druhej strane bol džbán mlieka! A boli také hranaté a mňam!

wicked lady said...

a do dolinky sa vzdy robili dve dierky a jednou sa pilo a cez druhu isiel vzduch aby sa ti lepsie pilo...omg, vzdy mi mamam kupila rozok a dolinku a to som zezrala cestou z obchodu domov.
inak dnes sme sedeli v skolskom bufete a riesili prave toto - termix, dolinky, kuku ruku a ten obrazkovy album na nalepky svet zvierat ci kralosvtsvo zvierat ci co...to uz si asi vodnarka nezazila, lebo to boli az 90´s a asi si uz bola velka na vyfarbovacie albumy :D.
ale nostalgia je super!

wicked lady said...

ach no tak teda sorry :D ze som ta oznacila za fosil, ale ne naschval! =)) ja si uz nepamatam kedy to kuku ruku bolo, sa mi zdalo ze uz si mohla byt aj starsia, ale sak ja este aj teraz vyskam ked mam zuvacku s tetovackou, takze...:D